Vragen? Wij helpen je graag!   085 - 4017 811   -   info@meubelboer.nl

Retourneren of klachten

Het product retourneren

Je mag je bestelling binnen 14 kalenderdagen, zonder opgave van redenen, retourneren. De termijn gaat in op de dag van ontvangst van je bestelling. Terugbetaling van het aankoopbedrag geschiedt zo spoedig mogelijk en uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de retourzending. Het retourartikel moet voorzien zijn van alle meegeleverde toebehoren en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat, en met de originele fabrieksverpakking. Gebruik het bankstel dus niet meer vanaf het moment dat u besluit te retourneren, zodat er geen gebruikssporen of beschadigingen ontstaan. Mocht je het dus willen retourneren, dan is het het beste om dit zo snel mogelijk te beslissen, zodat de bank gaaf blijft. Want een beschadigd bankstel of een bankstel met gebruikssporen kan natuurlijk niet gerouteerneerd worden!

Hoe kan ik het product retourneren?

Als je de bank wilt retourneren, stuur dan even een mailtje naar ons (info@meubelboer.nl). Je ontvangt vervolgens per mail een bevestiging van je retourverzoek met verdere retourinstructies. Je kunt het retourverzoek ook indienen door het modelformulier in te vullen. Onze leverancier plant vervolgens een ophaalafspraak met je in, zodat zij het bankstellen kunnen komen ophalen. Je hoeft het dus niet zelf terug te brengen.

De kosten van retourneren

Het retourneren kunnen we helaas niet helemaal gratis doen. De kosten hiervoor bedragen EUR 50. Meubelboer.nl heeft ervoor gekozen om de levering altijd gratis te doen en enkel kosten in rekening te brengen voor de enkele keer dat er geretourneerd moet worden. Dat is beter dan andersom, want dan zou iedereen standaard moeten betalen, óók de 99% die niet retourneert.

Zoals hierboven al vermeld, komt de leverancier het bankstel gewoon weer ophalen bij je. Als wij het bankstel hebben ontvangen en het is helemaal in goede staat, dan restitueren wij zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 14 dagen, het bedrag minus EUR 50.

Klachten

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over het product. Mocht dit aan de orde zijn, dan verzoeken we je vriendelijk om de klacht even per mail (info@meubelboer.nl) kenbaar te maken aan ons. Onze medewerkers van de afdeling klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen.
Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging dat deze door ons ontvangen is.

Wij zullen je klacht uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden (maar in feite eigenlijk altijd binnen 1 of 2 werkdagen). Mocht het onverhoopt meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan uiteraard op de hoogte stellen.

Mocht de klachtenafhandeling niet helemaal naar wens gaan, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Meubelboer.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).